Autor článku . Prečítajte si všetky články od autora .

Značky:, , ,

Ako na plánované stravovanie – Časť 1.

 1. Pozitívne nastavenie mysle

Pozitívne myslenie je azda najdôležitejším kľúčom úspechu v mnohých veciach, nie len v dodržiavaní stravovania či svadobného plánovania :-). Je dôležité, aby si bola stotožnená s naplánovaným stravovaním a bola ochotná podstúpiť to najhoršie, čo si vieš predstaviť, pre dosiahnutie svojho cieľa, teda získania vysnívanej postavy do svadobných šiat. Určitý čas sa skús pozerať na jedlo ako na funkciu, nie ako na chuť. Keď sa dostavia prvé viditeľné výsledky, začne ťa to viac a viac baviť a potom si to už budeš užívať. Dostaneš sa do stavu, kedy sa budeš tešiť na jednotlivé jedlá z relatívne opakujúcej sa naplánovanej stravy, pretože budeš vedieť, aké výsledky ti to prinesie. Nehovor sebe a ani druhým, že si na diéte a, že ťa to nebaví a nepáči sa ti to a trápiš sa. Keď sa trápiš, tak to nerob. Nesťažuj sa, jednoducho prijmi realitu, že na dosiahnutie svojho cieľa musíš vyjsť zo zóny komfortu. A svadba je určite dostatočnou motiváciou, ak nie jednou z najsilnejších. Párkrát si to vyskúšaj a onedlho ti nebude robiť problém kedykoľvek vyjsť zo zóny komfortu pre dosiahnutie hocičoho a to nielen pred veľkým dňom.

pozitivne_myslenie_pri_chudnuti_hercampus.com

 2. Daj si cieľ za cieľom

Táto myšlienka je veľmi silná. Ja ju používam vo všetkom, kde chcem dosiahnuť úspech. Je dôležité, aby si človek zadal cieľ a konkrétne ho definoval. Napríklad chcem schudnúť a vyrysovať svoje telo a dostať sa na 6% podkožného tuku.
V tvojom prípade je to možno niečo ako: Chcem schudnúť na veľkosť 36, vyrysovať bruško a spevniť zadok.

Potom je dôležité si dať druhý cieľ, ktorý bude hlbší, ako ten prvý. Druhý cieľ si zadáš pomocou otázky: „Keď dosiahnem prvý cieľ, k čomu mi to pomôže?“ alebo „Čo získam, keď dosiahnem cieľ číslo 1?“ Napríklad v mojom prípade by to znelo nasledovne: „ Chcem sa dostať na 6% podkožného tuku (1.cieľ). A to mi umožní zúčastniť sa súťaže vo fitness (2.cieľ).“
V prípade plánovania svadby to bude zrejme niečo ako: Budem štíhla do šiat, či už svadobných, družičkovských či letných a na svadbe všetkých prekvapím peknou postavou a budem sa cítiť skvelo. A budem mať krásne svadobné fotky:-).

Zadefinovanie druhého cieľa ti dá omnoho hlbší význam danej činnosti, dodá ti to extra vnútornú motiváciu, ktorá ťa udrží pevne na tvojej ceste. Cieľov za cieľom môže byť niekoľko. Aj najúspešnejší ľudia planéty ich majú pekne nadviazané na seba. Pomocou splnenia jednotlivých malých čiastkových cieľov sa dostali až na vrchol svojho života.

v_satach_popsugar.com

 3. Plánuj. Buď vždy pripravená

Plánovanie a príprava je kľúčom k úspechu v každej oblasti života. Jasná vízia, jasná myseľ a jasné ciele nám vždy ukážu tú správnu cestu sami. Je dôležité, aby človek vždy plánoval aspoň dva kroky dopredu. Pri svadbe nehovoriac. Veď celý proces plánovania svadby je jeden zložitý systém, ktorý sa s dobre premysleným plánom zvládne oveľa jednoduchšie.

Je veľmi dôležité, aby si človek premyslel, ako by mohol vyzerať nasledujúci deň a k tomu si naplánoval aj stravovanie. Pokiaľ nestíhaš variť, nevadí. V tom prípade musíš mať jasnú predstavu, kde si môžeš dať vhodný obed, ktorý zapadá do tvojho jedálnička. Taktiež sa neboj mať špeciálne požiadavky na prípravu jedla. Ja to robím napríklad počas prípravy na súťaž tak, že vždy večer si naplánujem približne, ako by mohol vyzerať nasledujúci deň a podľa toho si určím jedlá, pripravím a nachystám, alebo si jednoducho premyslím, ktoré jedlo kde dostanem kúpiť a ako to organizačne zvládnem. Samozrejme vždy musíš myslieť aj na plán B (a to nielen pre prípad neplánovaného počasia vo svadobný deň). Pretože veľmi dobre vieme, že niekedy sa jednoducho nedá dodržať pôvodný plán kvôli iným povinnostiam. Preto je dôležité mať v zálohe plán B a tým mám na mysli napríklad alternatívne jedlo v prípade toho, že organizačne nestíham pôvodný plán. Tento záložný plán treba vytiahnuť aj v prípade hladu. Ja takto napríklad používam orechy, šunku, strukoviny a proteínový nápoj. Všetky tieto veci sú jednoducho prenášateľné, skladovateľné a použiteľné. Navyše ich konzumácia nezaberie viac ako 5 minút. A čo je najdôležitejšie – zasýtia a nepriberá sa z nich!

Plán B je ideálny aj v unaháňaný svadobný deň, kedy máloktorá nevesta myslí na pravidelnú stravu, čím si privádza ešte väčší stres ako aktuálne má. A pritom byť na sobáši v pohode je v danej chvíli to najdôležitejšie.

planovanie_diety_nutrilea.com

 4. Nechaj si poradiť od odborníkov

Novodobý prístup hovorí o tom, aby sme o pomoc požiadali odborníkov. Nemôžeme ovládať predsa všetko. Podľa môjho názoru by sa človek mal venovať jednej až dvom veciam na 100%, ako desiatim na 10%. A v oblasti, v ktorej nie je doma, nech si nechá poradiť od daného odborníka. Ja tak robím vždy. Mojou hlavnou náplňou je šport a výživa. Všetko okolo toho je pre mňa viac-menej neznámy pojem, pokiaľ by som mal ísť do hĺbky danej veci. Preto vždy zájdem za odborníkom, ktorého požiadam o pomoc (samozrejme nie zadarmo). Pri tvorbe webu som si najal programátora, ktorý mi webstránku spravil podľa mojich predstáv. Aj napriek tomu, že som študoval informatiku a dokonca tvorba webstránky bola moja praktická maturita. Avšak to bolo pred desiatimi rokmi a odvtedy som tieto schopnosti ďalej nerozvíjal. Preto moje vedomosti, skúsenosti a zručnosti už nie sú aktuálne a navyše by mi to zabralo obrovský počet hodín, kým by som niečo málo zaujímavé vyprodukoval. Takto sa budem radšej každý deň zaoberať športom a výživou, neustále sa každým dňom zdokonaľovať v týchto dvoch oblastiach a tvorbu webu nechám na odborníka, namiesto toho, aby som sám strácal čas. Každý deň sa stretávam v praxi s názorom ľudí, že oni vedia všetko o výžive a internet je plný informácií, ktoré si už prečítali. Tak prečo len mizivé percento ľudí dokáže dosiahnuť obdivuhodné výsledky? Pravda je však taká, že ľudia sa len domnievajú že všetko vedia a pritom nevedia poriadne nič. Skôr majú v podvedomí zafixované staré zásady, ako žiadne sacharidy večer, veľa zeleniny, po 18:00 už nejesť, vyhýbať sa tuku a podobne, a preto hovoria, že všetko ovládajú. Ale základné pojmy ako glukagón, inzulín, glykemický index, glykemická nálož, glykogén, bazálny metabolizmus, denná kalorická potreba a mnohé ďalšie im absolútne nič nepovedia. Preto si nechaj v oblasti stravovania radšej poradiť od odborníka, ktorý ti naplánuje, načasuje a vypočíta tvoj individuálny stravovací plán. A to nielen pred svadbou, ale kedykoľvek riešiš tento problém. Alebo aj akýkoľvek iný. Inak sa ti môže stať, že do svadobných šiat budeš chudnúť ešte dlho po svadbe. Prípadne sa budeš zmietať v jojo hopsaní celý život, čo neprospeje ani tvojmu zdraviu, nie to ešte figúre.

RTA_Martin_Rohacek__01__web

5. Nikdy nehladuj!

A už vôbec nie celý týždeň pred svadbou či priamo vo svadobný deň. Je dôležité, aby tvoje telo dostávalo dostatok stravy. Jedenie príliš nízkeho množstvo kalórií, tým myslím 1000kcal denne, vedie k spomaleniu metabolizmu a poškodzovanie funkcií nášho tela. Naše telo má jednoducho určité nároky na výživu každý deň. To znamená, že potrebuje určité množstvo energie len na to, aby vôbec prežilo bez pohybu. Na fungovanie srdca, mozgu, pľúc a iných orgánov. K tomu musíme prirátať pohyb a pracovné a stresové zaťaženie a dostaneme dennú kalorickú potrebu. Denná kalorická potreba je množstvo kalórií, ktoré naše telo potrebuje dostať na to, aby bolo zdravé, aby nechudlo, ani nepriberalo. Pokiaľ chce človek chudnúť, nemal by sa pohybovať dlhšie ako pol roka pod jeho základnou bazálnou potrebou energie. U žien sa bazálna potreba energie pohybuje v rozmedzí od 1200 – 1500 kcal. U mužov je od 1800 – 2500 kcal. Bazálna potreba energie je určená najmä množstvom svalovej hmoty. Čím viac svalovej hmoty, tým vyššia bazálna potreba energie. Preto chcem upozorniť, že pokiaľ máš naplánované stravovanie, nevynechávaj jedlá. Snaž sa všetko skonzumovať, pretože po niekoľkých dňoch by ťa to dobehlo v podobe poklesu energie, zvýšenej chuti po sladkom, čo by mohlo viesť k porušeniu stravovania. Prirátajúc predsvadobný stres a vybočenie z trate je viac ako pravdepodobné.

Najdôležitejší úvod máme za sebou. Body 6 – 10. si prejdeme nabudúce. Sledujte nás :-).

Kontaktujte Mgr. Martina Roháčka

Údaje označené * sú povinné

Snažíme sa zabrániť spamu. Prosíme, napíšte výsledok:

Poskytnutím Vašej e-mailovej adresy súhlasíte s jej použitím na reklamné účely Družička.sk - na zasielanie Newslettera, prípadne noviniek. Viac informácií o bezpečnosti údajov nájdete tu

Svoj súhlas môžete, samozrejme, kedykoľvek odvolať.

Autor článku

Ďalšie tipy nájdete na našej novej nástenke     Otvoriť
 
O vaše tipy sa podeľte v komentároch. Ďakujeme.

Komentáre

Páči sa vám Družička ?

Dajte nám LIKE

Ďakujeme