profesionalny_svadobny_koordinator_impuls

Trendom posledných rokov sú svadby v modernejšom duchu, bez starejšieho a tradícií. Pokiaľ ho nahrádza moderátor, ktorý sa postará aj o koordináciu, je všetko v poriadku, ak ide o jednoduchšie moderovanie v prevedení DJa, po stránke informovanosti hostí to stále môže byť ok, no event bez akéhokoľvek usmerňovateľa deja určite rozpoznáte aj bez pohľadu odborníka. Predstava letnej záhradnej párty s americkým podtónom znie zaujímavo, nespútane a lightovo letne, no práve tu môže dôjsť k početným úskaliam. A verte tomu, že skôr či neskôr dôjde. Pýtate sa, akým?

Častokrát sa pri otázke: Kto skoordinuje svadobný obrad – najdôležitejšiu časť svadobného dňa – nevesta začudovane pozerá, či také treba. V podstate netreba, ak:

Kedy je svadobný koordinátor nepotrebný

  1. Máte skúseného starejšieho, ktorý to má celé pod kontrolou a okrem večerných humorných situácií zabezpečí aj hladký priebeh seriózneho úvodu.
  2. Presne viete, čo máte delegovať, máte na to plán, aj tím spoľahlivých ľudí.
  3. Všetkých poriadne nabriefujete a ste si obaja istí, že to zvládnu. V tomto bode sa už plne spoliehate na nich a Vy si užívate.
  4. Chcete len, aby ľudia prišli, na ostatnom vám nezáleží, nejako sa to predsa premelie aj samo.
  5. Ak vám napadá aj ďalšia možnosť, napíšte nám do komentárov .o), my ich máme ešte dosť.

Kedy povedať koordinácii áno?

  • Chcete, aby ste si vy aj vaša najbližšia rodina užili svadbu bez povinností a stresu
  • Viete, že družičky budú pekným doplnkom na fotkách a na to potrebujú na tých fotkách byť, nie riešiť zákulisné problémy.
  • Sami ste si vybrali preferovaných dodávateľov, no nejakú spojku na pľaci kvôli hladkému priebehu by to predsa len chcelo, aby ste boli v kľude, v ktorom aj tak úplne nebudete.
  • Aj vy si chcete svoj svadobný deň vychutnať naplno, preto sa ním necháte s ľahkosťou viesť a nechcete musieť sledovať harmonogram a hodinky súčasne a nepretržite.
  • Chcete zabezpečiť hladký priebeh svadobného dňa, aby všetka tá plánovacia námaha nevyznela kostrbato a pekné boli nielen fotky a video na piatykrát, ale aj deň samotný hneď na prvú.
  • Chcete, aby bolo o vašich hostí dôsledne postarané a aby sa necítili stratení aj napriek jazykovej bariére ( pri multinárodných svadbách).

Alebo to predsa len chcete vyskúšať sami? Samozrejme, môžete, veď je to vaša svadba.

Čo všetko je vhodné skoordinovať na svadobnom obrade?

Tesne pred obradom, pri schádzaní hostí je vhodné mať pod kontrolou nasledovné body:

  • Občerstvenie pre hostí a všetko, čo s tým súvisí ( jedlo, nápoje, vhodný inventár v dostatočnom množstve, servítky, iné)
  • Pierka pre pánov a svedkov
  • Náramky alebo kytice pre družičky, košíčky s lupienkami pre malé družičky
  • Kytice pre svadobné maminy
  • Nevesta a ženích by svoju kvetinovú výbavu už mali mať pri sebe
  • Kornútky s lupienkami pre hostí, bublifuky, ryžu – po sobáši
  • Pri viacjazyčných svadbách jazykové mutácie sobáša v tlačenej forme
  • Dáždniky, vejáre, deky – podľa počasia

Ďalej je potrebné zamerať sa na:

  • Sobášiacich
  • Účinkujúcich
  • Svedkov
  • Hostí
  • Svadobný nástup
  • Družičky
  • Nevestu
  • Cudzie publikum
  • Hudbu
  • Ozvučenie
  • Fotografa a kameramana
  • Gastro personál
  • Čo po sobáši

 

svadba_na_bojnickom_zamku_koordinacia
Autor: Jan Freire

Dočítali ste sa až sem? A idete na to? Super! Pevne veríme, že náš krátky návod vám bude nápomocný.

Pokiaľ je stresujúcich detailov priveľa alebo ste sa predsa len rozhodli vychutnať si svoj deň slávy naplno a bez starostí, radi vám pomôžeme.

Niekoľko „prečo“ pre svadobného koordinátora

Ako to s tým svadobným koordinátorom vlastne je? Čo od neho môžete očakávať? A prečo ho nenahradí starejší či manažér reštaurácie? Zhrnuli sme niekoľko prečo z našej dlhoročnej praxe, aby ste sa mohli pripraviť skôr ako sa ocitnete vo víre svadobného dňa a davu.

Prečo starejší nechcú robiť len koordináciu sobáša, bez večernej zábavy?

  • Je to najnáročnejšia a najnevďačnejšia časť dňa, lebo sobáš je to hlavné, prečo to všetko ostatné robíte. Samozrejme, pokiaľ nie je vaším hlavným cieľom mať veľkú žúrku a beriete sa len tak na okraj.
  • Na večer si ich už nikto iný neobjedná, teda pri LEN koordinácii obradu majú obsadený CELÝ termín, zato menej práce, aj menej peňazí. Pokiaľ si vypýtajú rovnako, nikto to neodsúhlasí.
  • Majú radšej uvoľnenejšie povinnosti :o). Ale toto je len jedna nepatrná časť.
  • Keď sa pripravujú na najdôležitejšiu časť dňa, zaberie im to dosť času, no prinesie menej prostriedkov.
  • Cestu na miesto určenia merajú rovnakú, ako by išli aj na celú svadobnú recepciu, takže cena dopravy nižšia nebude.
  • Je to ako LEN 20 minútový sobáš – zďaleka to nie je LEN ten čas, kedy ich máte v zornom uhle, ale aj kopu príprav, telefonátov a logistiky pred tým, ako to celé vypukne.

Prečo neočakávať koordináciu obradu od prevádzkara/ manažéra zariadenia?

  • Pokiaľ s vami celú svadbu neplánoval, nepozná vaše preferencie tejto časti dňa. Nakoľko ide o najpodstatnejšiu časť, je to dôležitý point.
  • Má na starosti kuchyňu, svoj personál, postupy a logistiku, aby vaša svadobná večera bola tip top, aby každý dostal vhodné jedlo a množstvo iných dôležitých úloh. Priestor na koordináciu obradu nezostáva.
  • Nie je vaša svadobná koordinátorka, nemá to v náplni práce, teda kopu detailov a behania nikto neocení, ani neohodnotí.
  • Pokiaľ na to nie je pripravený, len hasí vzniknutú situáciu, takže to aj tak vyznie.
  • Ak sa na to aj dá nahovoriť, so slovami, že všetko je predsa samozrejmé, položte mu pár upresňujúcich konkrétnych otázok. Rozmenené na drobné znie všetko o dosť inak a včas tak môžete zistiť, aké samozrejmé to vlastne je.

 

Čo obnáša práca svadobného koordinátora?

  • Služby koordinátora pred svadbou: konzultácie s vami, návšteva svadobnej lokality, kontaktovanie vašich dodávateľov a doladenie detailov s nimi, vypracovanie harmonogramu svadobného dňa a nabriefovanie vašich dodávateľov. Prípravy a organizácia pred samotným svadobným dňom zahŕňa do 10 hodín čistého pracovného času.
  • Služby koordinátora v deň svadby: vítanie hostí, koordinácia ubytovania, zoznámenie hostí s programom obradu a recepcie, zostavenie svadobného sprievodu, zoradenie áut, koordinácia výzdoby áut a iných dopravných prostriedkov, v prípade potreby služby svedka, preberanie a dohľad nad svadobnými dokladmi a darmi, organizácia zasadacieho poriadku, asistencia neveste a ženíchovi pri posledných prípravách, koordinácia dodávateľov, koordinácia odchodu hostí, koordinácia dopravy (v prípade spoločnej dopravy), pomoc pri rozdávaní výslužiek
  • dohľad nad časovým priebehom celého dňa / operatívne riešenie nezrovnalostí

Vo svadobný deň sa koordinátor postará o 6 – 12 hodín plynulého priebehu. Častokrát je to však aj viac. Počítať treba aj s cestou na miesto určenia. V prípade, že je dlhšia ako 2 hodiny a koordinácia skončí o polnoci, je vhodné zabezpečiť nocľah na mieste svadby.

  • Služby koordinátora po svadbe: zbalenie a vrátenie požičaného inventáru a výzdoby, vrátenie šiat a doplnkov nevesty do salónu, rozposielanie ďakovných oznámení za účasť na svadobnej hostine a za svadobné dary, asistencia pri vybavovaní dokladov po sobáši, vybavenie dokladov, ktoré je možné vybaviť na základe plnej moci.

Táto časť už nemusí trvať len jeden deň, no celkovo do 10 hodín na ukončenie procesu by malo byť postačujúce.

Svadobny_koordinator_Bojnice_Impuls
Autor: Jan Freire

Toľko z nášho uhla pohľadu. Ak ste sa rozhodli zvládnuť to sami, držíme vám palce. Ak si to predsa len chcete užiť, objednajte si profesionálneho svadobného koordinátora s dlhoročnými skúsenosťami.

Ak to už máte za sebou, dajte nám vedieť, ako ste sa rozhodli a či ste neľutovali.